top of page
Green Geometric Shapes

HELMY IZZUDIN

SHARING | BUSINESS | PROPERTY

5 Kelebihan Beli Property Undercon.

Dalam nak beli hartanah ni ada yang suka beli rumah undercon dan ada yang lebih prefer untuk beli rumah subsale. Yang mana sekali pun terpulang kepada objektif masing-masing. Hari ni nak share sikit pasal kelebihan beli hartanah undercon.



Banyak pilihan unit

Kalau beli rumah undercon ni banyak pilihan unit yang available, boleh pilih nak menghadap mana, nak hadap jalan ke, nak menghadap masjid ke, menghadap padang ke, dan kalau jenis highrise boleh pilih tingkat berapa yang kita nak.



Deposit serendah RM 1,000 pun dah boleh beli rumah

kebanyakkan rumah jenis undecon ni booking deposit adalah

Banyak Pakej yang menarikbngat rendah, kebiasaanya RM 1,000 pun dah boleh, tapi ada juga yang hanya buat bayaran RM500 shj, bergantung kepada projek & developer. Selepas buat bayaran booking deposit kemudian proses loan application dibuat dan sekiranya loan lulus proses seterusnya seperti Sales and Purchase Agreement dan sebagainya dibuat.



Banyak Pakej menjimatkan yang menarik

Untuk hartanah undercon, biasanya banyak pakej yang menarik yang ditawarkan, dan pakej ini biasanya dapat menjimatkan puluhan ribu ringgit dalam pembelian. Antara contoh ada yang menawarkan pakej hartanah lengkap dengan perabot, ataupun percuma dapat kitchen cabinet. Selain itu ada juga developer yang menawarkan diskaun-diskaun tertentu untuk harga hartanah, yuran guaman dan sebagainya, yang mana kos diskaun tersebut dapat menjimatkan puluhan ribu ringgit kepada pembeli.



Sepanjang tempoh construction hanya perlu buat bayaran interest

Pembeli hanya perlu membayar interest sahaja sepanjang tempoh construction sebelum hartanah siap dan mengambil kunci. Katakan tempoh projek adalah 3 tahun, jadi dalam tempoh 3 tahun, pembeli tidak perlu membuat bayaran penuh bulanan kepada bank. Pembeli hanya perlu membayar sejumlah kecil mengikut progress projek yang dijalankan. Silap-silap bilamana projek siap nilai hartanah yang dibeli adalah lebih tinggi.



Tak perlu risau tentang kerosakan hartanah yang dibeli

Semua projek yang telah siap ada tempoh warranty. Bila dah dapat kunci, pembeli boleh memeriksa keadaan rumah sekiranya terdapat apa-apa kerosakan yang perlu diperbetulkan. Pemaju bertanggungjawab untuk membetulkan kerosakan tersebut. Oleh itu pembeli tak perlu risau dengan keadaan rumah setelah membeli.



Sekiranya anda berminat untuk membeli hartanah undercon yang mempunyai pakej yang baik serta potensi pelaburan yang bagus terutamanya di tengah Bandar Shah Alam ataupun di Jalan Kuching Kuala Lumpur boleh hubungi saya melalui link WhatsApp ni https://bit.ly/WhatAppHelmy




693 views0 comments
bottom of page