top of page
Green Geometric Shapes

HELMY IZZUDIN

SHARING | BUSINESS | PROPERTY

Tip Bisnes: 2 Cara nak buat direct link ke aplikasi WhatsApp anda

Updated: Nov 20, 2020

Dalam nak berniaga ni tak kira apa pun jenis kita kena selalu cari jalan supaya bakal customer senang nak jumpa dengan business kita. Hari tu aku pernah sharekan kelebihan bila ada website ni dan bagaimana ia membantu untuk bakal pelanggan untuk jumpa business kita walaupun kita tengah tidur.


Kali ni aku nak sharekan cara macamana nak buat link yang memudahkan pelanggan untuk menghubungi kita melalui Whatapp. Dengan sekali click je terus dia boleh message whatapp bisnes kita. Tak payah nak save nombor kita dulu dan sebagainya.



Ada je banyak cara yang ada kalau nak buat tapi aku kongsikan 2 cara ajelah ya.. pasal objectivenya sama je, nak memudahkan orang untuk terus message ke whatapp kita tanpa perlu nak save nombor dulu. Mereka Click sahaja link dan terus hubungi kita melalui whatapp


Cara #1

Copy & Paste je link kat bawah ni dan letakkan no korang di bahagian "xx" tu

dan kalau korang nak letakkan auto message suggestion daripada customer korang boleh letakkan selepas tanda "/" tu contoh seperti dibawah:



Cara #2

Gunakan Create WhatApp Links melalui website kat bawah ni. Sangat senang.

Click ke link bawah ni


Kemudian korang akan dibawa ke website ni


- Lepas tu click button hijau tu "Create WhatApp link"

- korang akan dibawa ke bahagian bawah ni


kemudian masukkan no telefon korang dalam tu, dan masukkan message apa yang korang nak letak untuk customer korang tu di ruangan yang di sediakan. Website ni akan tunjukkan preview dan anda juga boleh det untuk masukkan emoji sekali dalam message tersebut.

Bila dah masukkan no telefon dan message, korang boleh click button hijau "Generate my wa.link"


website ini akan generate link untuk korang beserta dengan QR Code sekali untuk lebih memudahkan. So copy link tu & download QR tu untuk korang gunakan..

Dah siap..Senang kan..? So kat atas ni ada 2 caralah kalau korang nak buat WhatApp Link.. Owh kalau ada yang tanya nak buat apa guna whatapp link? Ia bertujuan untuk lebih memudahkan orang untuk terus message kita melalui whatapp. Click sahaja ke link yang kita dah buat ia akan terus ke WhatApp kita. So customer baru korang tak perlu nak save dulu nombor phone korang untuk contact korang. Dan ianya boleh diletakkan di dokumen pdf korang, di FB korang, di website korang atau sharekan melalui WhatApp promo korang dan sebagainya.


Semoga bermanfaat

All the best... Adios




935 views0 comments
bottom of page