top of page
Green Geometric Shapes

HELMY IZZUDIN

SHARING | BUSINESS | PROPERTY

Projek SOHO Suite baru berpotensi di tengah Bandar Shah Alam

Updated: May 24, 2021

Sebelum saya cerita berkenaan dengan Projek Soho ni, kita berkenalan sikit dengan Shah Alam, bukan apa memang ramai dah kenal tapi maybe kita boleh refresh semula info-info yang dah lama tak dengar.

Bandar Raya Shah Alam ialah Ibu negeri bagi Negeri Selangor Darul Ehsan, Malaysia. Mendapat pengiktirafan dan dirasmikan menjadi Bandaraya 20 tahun lalu iaitu pada tahun 2000. Shah Alam juga merupakan Bandaraya yang agak hampir dengan bandaraya Kuala Lumpur, hanya dipisahkan oleh Petaling Jaya iaitu sekitar 27 kilometer jaraknya.

Pada suatu masa dahulu, Shah Alam pernah terkenal dengan jolokan 'Bandar Perindustrian' kerana tertubuhnya kawasan-kawasan perindustrian yang menempatkan sejumlah kilang multinasional sekaligus banyak menyediakan peluang pekerjaan dan ekonomi hingga mempercepatkan pertambahan bilangan penduduk dan kepesatannya. Sehingga kini Shah Alam masih lagi merupakan salah satu bandaraya utama di Malaysia dan merupakan sebuah bandaraya yang masih berterusan membangun dari segi sosial dan ekonominya.


Ni saya nak cerita sikit 3 kelebihan salah satu projek SOHO Suite baru di seksyen 14, Shah Alam.


KELEBIHAN #1: LOKASI SANGAT STRATEGIK

Lokasi di tengah bandar Shah Alam. To be specific, di Seksyen 14 Shah Alam, sebelah je dengan hospital Avisena. 2 minit jalan kaki ke UTC Anggerik Mall, 7 minit jalan kaki ke Shah Alam Convention Center. Nak pergi PKNS dekat, nak pergi ke SACC Mall pun dekat. Stesen LRT baru pun dijangka siap 2024 pun dekat, jarak 500m. Kawasan sekeliling matured & memang tinggi potensi untuk disewakan, kalau tak berapa rajin nak uruskan buat sewa macam biasa, tapi kalau nak Optimumkan pulangan saya cadangkan buat Homestay atau dibuat AirBnb. Potential customer boleh datang daripada Hospital Avisena, daripada event yang dijalankan sepanjang tahun di Shah Alam Convention Center, Konvokesyen UiTM, tambahan pula stesen LRT yang bakal siap dijangka tahun 2024 sangat dekat.

LRT Baru yang sedang disiapkan - Dijangka siap 2024
Bersebelahan AVISENA Hospital
Jarak hanya 7 minit berlajan kaki ke Shah Alam Convention Center
3 mini jalan kaki ke UTC Anggerik Mall

KELEBIHAN #2: UNIT FULLY FURNISHED

Beli unit SOHO ni akan siap sekali dengan perabot lengkap tau. Dining table, katil, kerusi, meja, sofa bed, peti sejuk, langsir, lampu dan lain-lain semua dah siap. Dapat kunci je dah boleh terus sewakan kalau nak. Tak payah nak buang masa dan pening-pening cari perabot. Dah boleh terus sewakan secara bulanan atau terus buat homestay atau AirBnb. Kat sini je pun dah jimat berbelas ribu, perabot lengkap satu rumah. Mana lagi nak cari deal yang macam ni. Perabot yang di offer pun cantik-cantik belaka.



KELEBIHAN #3: PAKEJ PEMBELIAN YANG SANGAT MENARIK & MENJIMATKAN

Bayaran booking rendah hanya RM 1,000 je, kalau permohonan loan tidak diluluskan wang booking akan dipulangkan sepenuhnya. SOHO Suite yang dibeli tu bakal mendapat Kitchen Cabinet siap kitchen hood, Air Cond & Water Heater percuma. Apa lagi yang menarik?? SPA & Loan Agreement Legal Fee, Stamp Duty pun PERCUMA..!!! Lagi sekali penjimatan yang nilainya berbelas ribu anda dapat kat sini. Kalau memang boleh beli nak tunggu lagi ke..?


Harga unit SOHO Suite ni pun sangat reasonable bermula dari RM332,000 Shj. Kalau nak dilihat kelebihan dari sudut lokasi, siap fully furnished dan pakej penjimatan, unit SOHO Suite ni memang sangat-sangat bebaloi. Malah dapat jimat puluhan ribu di awal pembelian.


Kalau berminat nak invest dengan projek ni boleh hubungi saya melalui whatapp saya di link ni: http://bit.ly/WhatsAppHelmy



Maklumat SOHO Suite, Seksyan 14 Shah Alam

  • Locality Seksyen 14, Shah Alam

  • Categories: SOHO

  • Completion Date: 1st quarter of 2025 (48 months)

  • Tenure: Leasehold

  • Land Title: Commercial

  • No of Units: 480 SOHO

  • Unit per Floor: 32 units

  • Build Up: 41 sqm / 441sf




bottom of page